Εικόνες της φύσης

Εικόνες της φύσης
Τρίπολη Αρκαδίας-Πλατεία Άρεως, Ο Αρχιστράτηγος του Αγώνα Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017

Ανθολογήματα της ελληνικής μουσικής παράδοσης

Με την ευκαιρία του νέου έτους 2017, ας αρχίσουμε μελωδικά με δημοτικά τραγούδια, ανθολογήματα της ελληνικής μουσικής παράδοσης, απ' όλες της γωνιές του ελληνισμού. 
Είναι αξιοθαύμαστη η ποικιλία στο ύφος, στον ρυθμό, στην μελωδία και στο ηχόχρωμα, ακριβώς όπως είναι και η πατρίδα μας με τους όμορφους κάμπους, τις αγέρωχες και μυθικές βουνοκορφές, την γαλάζια θάλασσα, πανέμορφο περιβάλλον που τροφοδοτεί την έμπνευση των κατοίκων της να εκφραστούν μέσα από την μουσική. 

Αρκαδία  "Πέταξε περδικούλα μου..."




Αρκαδία: "Ένα κομμάτι σύννεφο...."




Αρκαδία-Τσακωνιά: "Μπιρμπιλομάτα...."





Κύθηρα: "Ας χαμηλώναν τα βουνά...."




Μέγαρα:  "Στα καρυδόφυλλα πατώ....."




Ευρυτανία: "Λαγκάδι, ξερολάγκαδο..." 




Αιτωλοακαρνανία: "Μάνα μ' στο περιβόλι μας..."




Μαγνησία: "Μια κόρη Τρικεριώτισσα..."




Τρίκαλα: "Τρικαλινή μου πέρδικα..."



Ήπειρος : "Τέτοια ώρα ήταν εψές....." ή Καγκελάρης




Ήπειρος: "Ήρθαν και μου είπαν μαυρομάτα μου...."


Θεσσαλονίκη: " Ας χαμηλώναν τα βουνά...."



Μακεδονία: "Βρύση μου πετροκάμαρη...."



Θράκη: "Με γέλασαν τα πουλιά....."




Λέσβος: "Ανάθεμα τον αίτιο...."




Σκύρος: "Της ελιάς τα φυλλαράκια...."




Χίος: "Να τα ταξιδέψω θέλω...."



Κάλυμνος: "Ποτές μου δεν ηξώμεινα...."



Ρόδος: "Για μιαν Αρχαγγελίτισσα....."


Κρήτη: "Φτερούγες κάνει η σκέψη μου...."



Κρήτη: Ριζίτικο "Ποτέ μου δεν εζήλεψα..."




Μάνη: "Τα πουλιά του Μάη...."



Λευκάδα: "Μηλιά που 'σαι στον εγκρεμό...."




Κύπρος: "Τέσσερα τσιαι τέσσερα...."





2 σχόλια:

  1. Μουσικό ταξίδι!!!
    Καλή χρονιά με υγεία και δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ ΕΥΡΥΤΑΝΑ ΙΧΝΗΛΑΤΗ! Καλή χρονιά να έχουμε!
    Ένα πολύ μικρό δείγμα είναι από τον υπέροχο μουσικό πλούτο της παράδοσης μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή