Εικόνες της φύσης

Εικόνες της φύσης
Τρίπολη Αρκαδίας-Πλατεία Άρεως, Ο Αρχιστράτηγος του Αγώνα Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

23 Μαρτίου 1821 η απελευθέρωση της Καλαμάτας

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματα του:
“Κινώντας εγώ, είχαν μίαν προθυμίαν οι Έλληνες, οπού όλοι με τας εικόνας έκαναν δέησι και ευχαριστήσεις. Μου ήρχετο να κλαύσω…….από την προθυμίαν οπού έβλεπα….”.


“Εις τας 23 Μαρτίου επιάσαμε τους Τούρκους εις την Καλαμάτα, τον Αρναούτογλην σημαντικό Τούρκον της Τριπολιτσάς. Είμεθα 2000 Μανιάταις, ο Πετρόμπεης, ο Μούρτζινος, Κυβέλος, Δυτική Σπάρτη, 100 ήτον οι Τούρκοι μεινεμένοι, ως 10.000 η φήμη τους μεγάλη.  Η Ανατολική Σπάρτη εκινήθη την ίδιαν ώρα. Ο Τζανετάκης με την Κακαβουλιά εκινήθη δια τον Μιστρά. Οι Τούρκοι της Μπαρδούνιας και Μιστρά υπάγουν, τραβιούνται εις την Τριπολιτσά. Οι Τούρκοι είχαν βάλει υποψία, επροσκάλεσαν τους προεστούς και Δεσποτάδες, και αυτοί επήγαν- ήτον στο έμβα του Μαρτίου. Δεν τους εσκότωσαν.

Οι Σπαρτιάται, αφού επήραν λάφυρα, προχωρούν και πολιορκούν την Μονεμβασιά. Εις την Καλαμάτα εκάμαμε συνέλευσι, πόθεν να πρωτοκινήσωμε τα στρατεύματα. Οι Καλαματιανοί εκατάφεραν τον Μπέη να πάμε εις την Κορώνη δια να μην βάλουν σπαθί οι Τούρκοι εις τους Χριστιανούς.
Εγώ δεν εστρέχτηκα, είπα να πάμε εις την παλαιάν Αρκαδίαν, εις το κέντρο, δια να βοηθούμε τους άλλους. Τότενες τους είπα: “Εάν μου δώσετε βοήθεια από τούτο το στράτευμα, καλώς, ειμή αναχωρώ να υπάγω εις το κέντρο”. Είχα λάβει γράμμα από τον Κανέλο, μ’ επροσκαλούσε, ότι είχε 10.000 άρματα, και να έμβω επί κεφαλής. Του Μούρτζινου αρρώστησε το παιδί του, ο Διονύσιος, και έτσι δεν εκίνησαν όλοι οι Μανιάται. Έλαβα 200 από αυτόν και 70 από τον Μπέη με τον καπετάν Βοϊδή και με 30 εδικούς μου εγενήκαμε 300, και έκοψα ευθύς δύο σημαίαις με σταυρό και εκίνησα.
Οι Ανδρουσιανοί Τούρκοι, 300 άνδρες, μανθάνοντας ότι είμεθα ασκέρι φεύγουν, πάνε στα κάστρα της Μεσσηνίας. Κινώντας εγώ, είχαν μίαν προθυμίαν οι Έλληνες, οπού όλοι με τας εικόνας έκαναν δέησι και ευχαριστήσεις. Μου ήρχετο να κλαύσω…….από την προθυμίαν οπού έβλεπα. Ιερείς έκαναν δέησι.
Εις τον ποταμόν της Καλαμάτας ανασπασθήκαμε και εκινήσαμε.”



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου