Εικόνες της φύσης

Εικόνες της φύσης
Τρίπολη Αρκαδίας-Πλατεία Άρεως, Ο Αρχιστράτηγος του Αγώνα Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

"Της ελιάς τα φυλλαράκια...."



Μια ανθολογία δημοτικών τραγουδιών  όπου γίνεται αναφορά στην ελιά, το δέντρο που αυτήν την εποχή δίνει τον πολύτιμο καρπό του στους ανθρώπους.







Της ελιάς τα φυλλαράκια, θα τα κάνω φορεσιά
να τα βάλω να περάσω, να σου κάψω την καρδιά.
Από το Θεό να τόβρεις, όπως με κατήντησες
μου φαγες τα σωθικά μου, τώρα μ' απαρνήθηκες
Μαύρο φίδι με δαγκώνει, μα δεν το σκιάζομαι
και στη πόρτα σου κυρά μου, ξημεροβραδιάζομαι













Θέλω να σχίσω τα βουνά με της ελιά το φύλλο
να βρω πουλάκι έμπιστο να σου το παραγγείλω.
Στο είπα και στο παρήγγειλα, στο λέω και μοναχός μου
αυτά τα μαύρα που φοράς είναι ο θάνατος μου.
Τα μαύρα ρούχα που φοράς εγώ θα σου τα βγάλω
Θα σου φορέσω κόκκινα και θάρθω να σε πάρω.








Θέλω να σχίσω το βουνό με της ελιά το φύλλο
να βρω πουλάκι έμπιστο για να σου  παραγγείλω.
Στο είπα και στο παρήγγειλα, στο λέω και μοναχός μου
αυτά τα μαύρα, πουλί μου, που φοράς είναι ο θάνατος μου.
Αυτά τα μαύρα που φοράς, δεν τα φοράς για λύπη
τα βάνεις για την ομορφιά και για το χασικλίκι.
Αυτά τα μαύρα που φοράς εγώ θα σου τα βγάλω
Θα σου φορέσω ολόλευκα και θάρθω να σε πάρω.







Να και μια άλλη ελιά που.... ζουρλαίνει τα παιδιά!

Κόφτην Ελένη την ελιά  γιατί ζουρλαίνεις τα παιδιά
Δεν την εκόβω την ελιά κι ας ζουρλαθούνε τα παιδιά
Με μάρανες το ορφανό, θα βρώ μαχαίρι να σφαγώ.





3 σχόλια: