Εικόνες της φύσης

Εικόνες της φύσης
Τρίπολη Αρκαδίας-Πλατεία Άρεως, Ο Αρχιστράτηγος του Αγώνα Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Απομνημονεύματα Κολοκοτρώνη-απόσπασμα 3

Η στήριξη του Αγώνα με τροφοδοσία, όπως το περιγράφει ο Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματα του (συγγραφέας Γ. Τερτσέτης).
Μετά τη μάχη στο Βαλτέτσι
“….Ο Κανέλλος Δεληγιάννης εφρόντιζε δια ταις ζωοτροφίαις και εγώ δια τον πόλεμο. Τόσον ενθουσιασμόν άρχισαν να έχουν οι Έλληνες, οπού μόνοι των άλεθαν, εζύμωναν, έψεναν ψωμί, και τα έφερναν με τα ζώα των εις το στρατόπεδο. Είχαμε φούρνο εθνικόν εις την Πιάνα, Αλωνίσταινα, Βυτίνα, Μαγούλιανα, Δημητσάνα, Στεμνίτσα. Πρόβατα μας έφερναν, πότε από τα 20, πότε από τα 30, από τα 40, από τα 50 το ένα, και τα έδιναν με ευχαρίστησί τους. Ο Κυριάκος Τσώλης εχάρισεν 120 τραγιά εις το στρατόπεδο από την Ζαράχοβα. Είχαμε κιόλα στελμένα και τα εμάζωναν. Από ημάς επήραν παράδειγμα και τα άλλα στρατόπεδα και έκαμναν το ίδιο.

 
Και παρακάτω μετά την άλωση της Τριπολιτσάς:
“….Η Καρύταινα, από την αρχήν της πολιορκίας της Τριπολιτσάς έως την πτώσιν της έδοσε 48.000 σφαχτά και εράνους από τους ευκατάστατους….”


Αργότερα, μιλώντας στην Εθνική Συνέλευση της Προνοίας το 1832 είπε:
“Ωδήγησα και εγώ, ως αρχηγός της Πελοποννήσου, πολλάς μάλιστα χιλιάδας στρατιωτών. Έκαμα εκστρατείας και μάχας, αλλ’ ομολογώ εις την συνείδησιν μου, ότι καθ’ όλον του αγώνος το διάστημα δεν εξώδευσα ούτε οβολόν αφ’ εαυτού μου, διότι δεν είχα. Ο λαός με έθρεψε πάντοτε και επρομήθευσεν όλα τα αναγκαία δια τα στρατεύματά μου. Το δε σπαθί μου μ’ έδωκε άτια και άρματα από τους Τούρκους.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου